I'm On A Boat

Var sjukt skeptisk till studentkryssningen först och tyckte bara de va jobbigt(speciellt eftersom jag hatar att åka båt) men de blev fan roligt ändå nu när jag ser på de. Tänkte dra den lite snabbt i brist på annat att göra och alla tråkiga och onödiga händelser får stanna utanför. Idiot.
Började med världens jobbigaste bussresa från läkerol arena i tisdags. Sjukt dålig organisering på hela grejen och de fanns x antal bussar och självklart kom våran typ sist. Det var även slask och vattenpölar överallt, vilket ledde till att när jag klev på bussen var mina små converse och fossingar helt jävla dygnsura. Surt. Ha-ha. När vi kom fram till Stockholm hade jag för typ en halvtimme sen nått min gräns för att sitta still och göra ingenting så jag blev lite jobbig enligt Lisa och Madde på slutet. Fick äntligen kliva på båten och där var det ungefär den 5e långa kön för dagen, vilket gör mig tokig. Är det något jag hatar så är de fan köer. Har inga problem med att vänta på min tur, jag får bara panik när det är folk vart man än vänder sig, någon som skriker, tränger sig eller råkar sparka på min väska. Sjukt jobbigt var det. Efter några om och men kom vi i alla fall fram till våran hytt och jag fick fan cellskräck av att titta på den. Fyra pers skulle vi trängas där inne. Lastade av våra grejer och gick för att äta. Kö igen. Ångest. Vi drack nog mer än vad vi åt allihopa och jag mådde stört illa när vi började åka och jag råkar kolla ut genom fönstret. Puckojulia. Gick till tax-freen för att inhandla alkohol. Kö igen. Köpte det vi skulle ha och sedan var det igång. Började förfesta och byta om i våran hytt och några timmar senare var klockan ganska mycket och vi var säkert tolv pers i våran hytt. Trångt och varmt om fa-an. Flyttade oss till en annan hytt efter ett tag och jag vill inte ens tänka på mängderna alkohol jag hällde i mig. Sjukt. Efter detta är flera saker under kvällen smått oklara och suddiga men vi provade dansgolvet, drack drinkar, skrattade, (jag)hade en lång och jävligt rolig konversation med några vakter, brände pengar, tappade bort vår hytt, drack mer alkohol, rökte för många cigaretter, vinglade, sjöng, tappade bort varandra, hittade på varandra, tappade bort varandra och allt däremellan. Klockan var runt fyra tror jag när jag tog mig till en hytt och umgicks med fina människor och väntade på inte ett jävla piss. Stick. Vinglade sedan vidare till Tobias&co's rum och kröp ner hos honom. Var vid det här laget jävligt drunkalized, pigg, allmänt dryg, hade skavsår och var kissnödig. Hade även tappat bort min väska med pengar, leg, mobil och cigaretter, men kan inte påstå att jag brydde mig så jävla mycket, shitfaced som jag var. Tyckte alla där var sjukt tråkiga som skulle sova, men de dröjde inte länge förrän en minst lika full micha knackade på dörren så jag fick lite roligare sällskap. Somnade tydligen någon timme och vaknade vid elva. Slet upp micha och började vandra mot våran hytt. Var den roligaste walk of shame ever. "Micha.... Nu klev jag klev i spya" "Ahh, jag med" "Okej" hahaha. Vill verkligen inte tänka på hur vi såg ut, men mådde ganska bra och de var fan roligt. Ännu roligare är att det första vi gör när vi vaknat är att börja förtäringen av alkohol igen. Väckte resten, drog och käkade, hände i Carro och linas hytt och däckade i 1h, fick en fin och välbehövlig kram, hade deeptalk och filosofering över en fet chokladkaka med lina och fick några rejält hemska bilder på mig själv mmsade till min mor. Tack. Packade och städade hytten och sedan samma jobbiga process med bussarna igen. Slocknade rätt fort på Lisas axel så fort vi satt oss och fick sedan skjuts hem till Sandviken. Har nu duschat, packat upp och skrivit det längsta inlägget i hela denna bloggs historia tror jag. Med det säger jag tack och godnatt! Kommer för första gången på länge somna så fort jag lägger huvudet på kudden. Bäst. Love.


Comments
Postat av: M

haha "FAN jag klev i en spya."

2012-03-03 @ 10:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0