My Heart Was Freakin Out When I Held Ya

Gå fortare. Kolla telefonen. Snabbt bara. Inte verka för upptagen av den. Vänd dig om och kolla på honom. Ögonkontakt. Håll kvar blicken, inte för länge. Dom där ögonen.. Stopp. Kolla bort. Blev det för hastigt? Idiot. Förstör inte. Det är kallt. Ljud. Min eller din? Hans. Vem? Kollar bort, mår illa. Faller, faller och faller. Det är kallt nu. Känner hur du tar min hand. Blir varmare. Kan inte hindra leendet som kommer. Vågar inte titta på dig. Drar mina fingrar lätt emot din hand. Respons. Varm. Vill spara ögonblicket. Pausa och spendera denna tid med dig i all evighet. Gå inte. Lämna mig inte. Förstör mig inte. Kommer plötsligt ihåg. Släpper din hand. Den är fortfarande varm. Tittar bort och sväljer klumpen. Du frågar vad det är, hjärtat. Pinsam tystnad. Eller är den pinsam? Vet inte. Vill svara dig. Vill berätta allting för dig. Men vill inte skrämma bort dig. Vill inte lita på dig. Vill inte släppa in dig inunder. Gå nu. Det är ingen idé.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0