Mormor&Morfar

Två utav dom absolut viktigaste personerna i mitt liv är m&m. Dom är mina stöttepelare och famnarna jag vet alltid står öppna för mig. Dom dömer mig inte, trots att jag gör dumma saker. Dom avvisar mig inte när jag har gjort fel och dom älskar mig aldrig mindre. Precis som jag känner för dom. Dragarbacken är ett ställe att fly till när jag inte får någon luft här hemma, när jag vill vara ifred, sitta med morfar i köket och dricka te medans han läser tidningen eller diskutera något som(oftast) rör politik eller känslor med mormor. Det är många gånger det slår mig att när ni inte finns längre kommer livet bli så mycket svårare. Jag vill inte tänka på det, bara tanken gör mig gråtfärdig. Jag vill att ni ska finnas föralltid hos mig. Min morfar visar inte lika mycket känslor som min mormor gör, men han och jag är ganska lika. Jag kan ofta veta vad han tänker eller vad han kommer att säga utan någon större ansträngning. Han ställer alltid upp för mig och är nog den enda personen i världen som inte tjatar så förbannat på mig jämt. Han har humor och ett jäkla temperament, precis som jag, för att vara över 70 och har varit i massa olika länder! Världens bästa moffis.
Min mormor är helt crazy egentligen! Hon är också över 70, men ändå gör hon gymnastövningar med mina mindre kusiner, är ute och plockar svamp, reser, klättrar i klätterställningar och ska testa allting. Hon har det största hjärtat i hela världen och sätter alltid alla andra före sig själv. Hon ser på mig när något är fel, vilket jag ibland hatar när jag bara vill vara ifred och inte prata om det. Och hon är alltid mån om att alla hon bryr sig om ska må bra. Oftast leder det till att hon glömmer bort människan som förtjänar det allra bästa, sig själv. Hon hjälper mig med läxor, uppmuntrar mig till att framföra mina åsikter och diskuterar saker i timmar med mig. Hon berömmer mig och berättar att hon tror på mig.

Ni är så fina människor båda två och jag älskar er så mycket, och orri såklart. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan er i många lägen. Tack för allt ni gör för mig, och tack för att just jag fick bli erat barnbarn. Jag hade aldrig kunnat fått en bättre mormor och morfar.                        Nu är det sängdags, puss


Comments
Postat av: josefine

du fick mig till tårar. m&m är oslagbara!

2011-10-22 @ 20:35:51
URL: http://josefinebergs.blogg.se/
Postat av: Fellybelly

Gud vad fint jullis. Hoppas du visat detta för dem!! <3

2011-11-10 @ 22:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0