11/2

Tittade in här och insåg att sist jag skrev något var ju förra året, så jag tänkte att det var dags. 
 
Jul och nyår var lika mysigt som det alltid är. Jag blev även detta år så otroligt överväldigad av hur bortskämd jag är och hur mycket fina grejer jag fick i julklapparna, men som vanligt var det roligast att ge och få göra andra glada. När nyår kom försökte jag göra någon slags resumé i mitt huvud över 2014.
 
2014 var nog ärligt talat det sämsta året i hela mitt liv. Det var otroligt tufft och fruktansvärt jobbigt på alla möjliga sätt och varje gång jag trodde det skulle gå åt det andra hållet så kom en ny smäll. Jag var rädd nästan hela tiden. Jag var rädd eftersom jag var och snuddade på gränsen till ställen där jag varit förut, och där jag lovat mig själv att jag aldrig mer ska hamna och att om jag ändå skulle göra det så måste det få ta slut denna gång. Jag vill aldrig mer trilla dit, så när jag började känna samma känsla i kroppen och när ångesten började trycka mer och mer varje dag så var det ren och skär panik. Och rädsla. Jag har under detta år träffat på fler ormar och bara (helt jävla rätt igenom) onda människor än jag hoppas att man någonsin ska behöva göra under en livstid. Det är synd, för det förstör mycket utav delar av mig själv som jag kämpat med att bygga upp. Det har tagit tid, motivation och massa energi ifrån mig. Jag har stängt en dörr hos mig själv som jag sakta sakta höll på att öppna och vågade släppa in någon igenom. Om det går att fixa eller inte återstår att se, men det känns bättre nu. Men trots det kommer jag att fortsätta hålla den dörren och vad som finns bakom den inlåst och vara försiktig med att tro för bra om folk hela tiden. Det finns riktigt vidriga människor, som är kapabla till ungefär vad som helst.
Om jag inte hade haft Joel, mina vänner och min mamma detta år så vet jag inte hur saker och ting hade sett ut nu, jag är så otroligt tacksam för allt. 
 
Nog om det. Jag har börjat plugga och fått ett nytt jobb, börjar på tisdag. Peppen är enorm. Jag har brutit med gamla vänner som inte ger mig något i gengäld för allt dom tar och jag har börjat värdera saker och ting på andra sätt nu. Man kan inte fortsätta hänga kvar vid något som hela tiden tar energi men inte ger något tillbaks när man behöver det som mest. Det funkar inte så. 
Joel introducerade mig för Prison break för någon vecka sedan så det har blivit mycket serietittande på kvällarna, plugg och förra helgen var jag + familj och åkte madrass i Högbo. Jävlar vad roligt det var! Och fort som fan gick det. Jag är trött på snön och vill att den ska försvinna. Fast samtidigt inte eftersom jag köpte en svindyr peak performance förra veckan och vill gärna hinna använda den lite. 

Innan jag började skriva detta inlägg kom jag på massa saker jag har hunnit göra och skulle skriva, men nu står det helt still och det verkar inte komma något mer så nu är det nog bedtime. Skola i morgon. Puss och kram

Comments
Postat av: mami

Puss o kram

2015-02-13 @ 07:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0