17:31

Folk som gör illa mig, får aldrig aldrig komma nära igen. Jag uppfattas ofta som kall och hård, vilket är mitt försvar. Jag släpper inte in någon jag inte litar på. Folk som ljuger för mig, litar jag aldrig på igen. Folk som sviker mig, får aldrig tillbaks mitt förtroende. Folk som sårat mig en gång får aldrig mer en till chans. Jag har så svårt för att släppa in folk nära inpå och våga lita på någon. Jag har varit med om för många grejer och blivit för sårad av människor som stått alldeles för nära mig för att få göra något sådant emot mig. Vissa kanske skulle kalla det för en skada. Jag kallar det för ett försvar. Människor är idioter, och det är aldrig vad det ser ut att vara. Och när man minst anar det blir man backstabbad, av den man absolut aldrig skulle misstänka. Men what goes around comes around and karma will get you back.

Min älskade lina är den enda som vet allting om det här. Precis som allting annat om mig. Och att lyssna på henne när hon talar om för mig hur det är, hur jag fungerar, hur jag gör utan att jag tänker på det och hur hon beskriver mig.. Det är verkligen som att måla upp en exakt bild av mig själv. Det finns ingen människa på hela jorden som förstår mig bättre utan att jag ens behöver öppna munnen, jag behöver inte ens säga något. Den enda personen i hela världen som inte backar för den jag är och inte dömer mig för det. Jag älskar dig för det lina. För att du förstår mig när jag behöver det, älskar mig när jag behöver det och för att du låter mig vara lite skadad och ha svårt för människor. Du är den som gjort mig till det bättre och sen jag träffade dig har alla bitar av hur en perfekt kompis ska vara fallit på plats. You're everything I've got. Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig. Tack för att du alltid har svar på mina frågor och kan tala om för mig vad jag ska göra och inte göra. Du är världens bästa tjej. Tack.

Comments
Postat av: Linda

Människor som från början inte förstår hur värdefull du är borde inte få ta upp dina tankar. Att bara ge folk en chans kan låta som att du är hård, men att ens ge folk det tycker jag är rätt mycket ibland. Får man EN chans med en fin flickvän/vän/klasskompis whatever, ska man kämpa för den. Helt rätt, karma´s a bitch, de kommer någon gång bli behandlade som de förtjänar för att de sårar dig. Jag vet att det är svårt, men snälla försök att inte lägga energi på sånna människor.



Jag har märkt vilka "vänner" som ska bort efter att min bror dog. De som gömmer sig när jag kommer i affären, loggar ut från fb och msn när jag loggar in, för det blir jobbigt för DEM att prata med mig. Det är inte värt att vara ledsen, även om det sårar. Bara stryk dem från fb/telefonlistan och radera dem i huvudet samtidigt. Det är deras förlust!



Ta hand om dig, kram!!!

2011-10-18 @ 22:43:17
URL: http://lillyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0